טיפול בכאבי גב תחתון

כאב גב תחתון הוא מסוג הכאבים הנפוצים ביותר שקיימים בחיי היומיום שלנו. יותר מ 80% מהאוכלוסייה יחוו לפחות פעם אחת כאב גב תחתון במשך חייהם. רק בשנת 2020 כאב גב תחתון נצפה ודווח על ידי 619 מיליון אנשים ברחבי העולם.

כאב גב תחתון יכול להתרחש בכל גיל כאשר הופעת הכאב עולה עם הגיל, השכיחות הגבוהה ביותר תהיה בין הגילאים 50-55 ועל פי הנתונים נשים יסבלו יותר מגברים. הרגלי התנהגות יום- יומיים, פעילות גופנית ותפקוד שגרתי במנחים שונים כגון עמידה או ישיבה ממושכת משפיע על עומס מצטבר בעמוד השדרה התחתון ובסופו של דבר עשויים לעורר כאב. ישנם כאבים ממקור ידוע כמו מחלה, פציעה או חבלה, ניתוח, מבנה לקוי או לחץ על עצב וישנם כאבים ממקורות שאינם ידועים לנו.

המחקרים מצביעים על כך ש- 90% ממקרי כאבי הגב התחתון הם ממקור לא ידוע או לחילופין שהמטפל אינו מצליח לאבחן את הבעיה באופן מדויק.

כאבים מסוגים שונים בגב התחתון יכולים לגרום לקושי בתנועה וביכולת התפקודית שלנו, לפגוע ביכולת שלנו לעבוד, לפגוש חברים, לנהל שגרת חיים חיונית ובכך להוביל לירידה באיכות החיים הפיזית והמנטלית.

אנו בסטפ אפ מתמחים בטיפול בכאב גב תחתון בין אם ממקור לא ידוע כמו רוב המקרים ובין אם הוא ממקור ידוע, אנו נבצע אבחון ובדיקה מקיפה הכוללת תחקור והבנה של גורמי סיכון אפשריים , הבנת הליקויים , היכרות עם הרגלי המטופל וכו׳. לאחר מכן  נתאים למטופל תהליך טיפול הכולל שיפור תנועה ללא כאב, חיזוק השרירים וניהול עומסים נכון. כמו כן נשלב בטיפול פעילות גופנית מותאמת והורדת מתחים בבית ובעבודה.

למידע מקצועי נוסף על כאבי גב תחתון לחץ כאן