ראשי > שאלות נפוצות עמוד ראשי

שאלות נפוצות עמוד ראשי

ריכזנו עבורכם מספר שאלות, וכמובן תשובות שיתכן ויתנו לכם מענה. לא מצאתם תשובה? צרו איתנו קשר

שאלות כלליות

• כמות הטיפולים הנדרשת אינה ידועה מראש בשל העובדה שמגוון גורמים משפיעים על יכולת ההחלמה. בספרות המקצועית רשומים זמני החלמה ממוצעים בסוגי פציעה שונים, אבל בפרקטיקה זו רק הנחה. ניתן לראות כי גם מטופלים העוברים ניתוח דומה או פציעה דומה, יחלימו במשך זמן שונה אחד מהשני.

• ברוב המקרים כאשר מדובר בכאבים ממקור אורתופדי, טיפולי פיזיותרפיה יקלו או יגרמו להחלמה מלאה. ישנם מספר מדדים שעשויים להעיד על הטבה במצב כגון- עוצמת כאב תדירות כאב משך זמן כאב ויכולת תפקודית. אנו מנטרים את המדדים מטיפול לטיפול וכך יודעים על התקדמות בטיפול.

• לעיתים הפציעה או הכאב הכרוני חוזרים על עצמם, הדבר יכול לקרות לאחר שבועות חודשים ואף שנים. לאור זאת בסוף תהליך השיקום נסביר כיצד להימנע מפציעות חוזרות ואיך לפעול במידה והפציעה חוזרת.
    כמו כן במקרים של כאבים הנוצרים מהרגלי התנהגות ופעילות נוכל לתת מענה בניהול עומסים וארגונומיה.

• ברוב המקרים בהם יש פציעה אורתופדית לא מומלץ לבצע ניתוח כבחירה ראשונה (מלבד מקרים בודדים)
    בחלוף השנים והתקדמות המחקר המלצה זו אף התחזקה וטיפול שמרני הינו הבחירה הראשונה ברוב הגדול של המקרים.

• היסטוריה רפואית, פציעות קודמות, אורח חיים, גיל וכדומה עשויים להשפיע על הסיכוי להופעת כאבים ולפציעות. בטיפולי פיזיותרפיה נעשה את המיטב על מנת לאבחן גם גורמי סיכון לפציעה או כאבים וניתן המלצות כיצד להפחית את הסיכוי לפציעות נוספות.

• לרוב חזרה לפעילות תהיה כאשר טווחי התנועה יהיו מלאים וללא מגבלה של כאב או נוקשות, לאחר מכן יהיה אפשרי לחזק את השרירים במנחים שבהם המטופל מתקשה כדי לחזור לפעילות הרצויה.

• בטיפול הפיזיותרפי המטפל ימצא את הליקויים בגללם הכאב או המגבלה מתרחשת ובאמצעות טיפול מנואלי, הדרכה לתרגול ואימון וכן ניהול עומסים נכון המטופל יוכל לחזור לשגרת חייו במהרה.

• מטרתן של התרופות להקל על הכאב אך לא לרפא, במידה ויש ליקוי בתנועה בגלל חולשה או רקמה פגועה הטיפול התרופתי לא יעלים את הכאב באופן גורף אלא רק טיפול פיזיותרפי וכן תרגול לאורך זמן יוכלו לשפר משמעותית את הכאב.

• כאב הינו חוויה סובייקטיבית כאשר כל אדם יחווה כאב בצורה שונה. אופי הפציעה, עוצמת הכאב והשפעתו על המטופל בזמן תרגול הינם גורמים מכריעים בהחלטה האם התרגול מתאים או לא ואם כדאי להמשיך לתרגל ובאיזה אופן. לרוב נוכל להתאמן גם אם מופיע כאב בזמן התרגול, לעיתים נבצע התאמות על מנת שהכאב לא יהיה גורם אשר יגרע מאיכות התרגול.