תרגול תנועתי וחיזוק

תנועתיות הגוף כדרך טיפול בכאבים כרוניים הינה קו ראשון בטיפול. טיפול באמצעות תרגול קבוע וסדיר בכאבים כרוניים הוכח במחקרים כתורם לאיכות חיים, תנועתיות ותפקוד, ואף מפחית משמעותית את הכאב.

בשל כך, הדרך היעילה ביותר לטיפול בסטאפ אפ הינה טיפול פיזיותרפיה המשלב תכנית תרגול לכל מטופל כבר מהמפגש הראשון.

לאחר בדיקה ראשונית, מיפוי צרכים ומטרות עם המטופל, כל מטופל יקבל תכנית תרגול שהותאמה לו באופן אישי. תוכנית התרגול שנבנה למטופל, תותאם על פי סוג הפציעה, הקושי התפקודי או הכאבים איתם הוא מתמודד והמטרות שאליהם רוצה להגיע בתהליך הטיפול.

תכנית תרגול לשיפור תנועתיות

תכנית התרגול תכלול אביזרי תרגול כגון- משקולות, גומיות התנגדות, מכשירי כוח, מכשירים אירוביים מסילת הליכה ואופניים. בתוכניות תרגול ספציפיות יותאמו אביזרים לתרגול שיווי משקל כגון בוסו ופיתה ואף אביזרים הנמצאים בכל בית.

את האביזרים המתאימים אנו נבחר לכל מטופל על פי יכולתו, סוג הפציעה והקושי התפקודי.

יש לציין כי ניתן להתאים תרגול לכל אדם, עם כל סוג כאב ולפי יכולתו האישית.

התאמת התרגול תתבצע על סמך ראיון ובדיקה הנכללים במסגרת המפגש הראשון עם פיזיותרפיסט מומחה בסטפ אפ.

בנוסף, נתאים תכנית תרגול שבועית שאותה יכול המטופל לבצע גם בבית באופן עצמאי.

בהמשך הטיפולים ננטר כל שבוע את יכולת המטופל ועל פי כך נבצע התאמות בתכנית.

הערכה מחודשת מידי שבוע והרצף הטיפולי יתרמו רבות להשגת שיפור מקסימלי בתהליך הטיפול.